Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Ταιριάζουμε;

Σε προηγούμενη ανάρτηση αναφέρθηκα στην μεγάλη μου αγάπη για τα σπαράγγια. Τώρα που είναι η εποχή τους προσπαθώ να τα απολαμβάνω όσο το δυνατόν περισσότερο και κυρίως τα άγρια.


Βέβαια μες την πόλη είναι κάπως δύσκολη η εύρεση τους αλλά αν σκάσεις 5 ευρώ στον λαϊκατζή, ένα ματσάκι άγρια σπαράγγια θα γίνουν δικά σου. Αυτήν την εβδομάδα ένα τέτοιο ματσάκι έγινε δικό μου με 3 ευρώ ( Μπα! Πώς κι έτσι εν μέσω μνημονίου και με την τρόικα να σεργιανίζει πέρα δώθε!) Τα έφτιαξα, που λέτε, με τον γνωστό κλασικό τρόπο: Ομελέτα!



Ομελέτα με άγρια σπαράγγια

Καθάρισα τα σπαράγγια (καθάρισμα σπαραγγιών σημαίνει ότι κόβω και πετάω το σκληρό κάτω μέρος και κρατώ το νόστιμο και τρυφερό πάνω μέρος) και τα έβαλα στο τηγάνι με λίγο νερό. Το τηγάνι το έβαλα στη φωτιά και άφησα τα σπαράγγια να βράσουν. Δεν έβαλα αλάτι στο νερό- καλό είναι να αποφεύγεται στα άγρια. Μόλις σώθηκε το νερό, δοκίμασα να δω αν είχαν μαλακώσει. Είχαν -αν δεν είχαν μαλακώσει θα πρόσθετα νερό και θα τα έβραζα για λίγο ακόμη.  Αφού λοιπόν ήταν έτοιμα, έριξα λάδι στα οποία τα σοτάρισα για λίγο και μετά έριξα τέσσερα χτυπημένα αυγά με αλάτι και πιπέρι κι έψησα την ομελέτα.





Ωραία! Τώρα φαντάζομαι ότι αναρωτιέστε ''τι έπαθε αυτή και μας σερβίρει μια απλή ομελέτα'' κι επιπροσθέτως ''Καλά από αυτήν όλα να τα περιμένεις''. Σας άκουσα! Μην το αρνείστε!
Το ζήτημα είναι αλλού. Στο ταίριασμα. Ή στα ταιριάσματα.
Είναι παγκοσμίως γνωστό ότι το σπαράγγι λατρεύει το αυγό και ναι, τα αισθήματα είναι αμοιβαία.
Είναι επίσης γνωστό ότι τα σπαράγγια είναι ένας ''κρυπτονίτης''! Όσοι είστε παθιασμένοι με τις περιπέτειες του Σούπερμαν θα γνωρίζετε τι εστί ''Κρυπτονίτης'' (για τους μη γνωρίζοντες είναι ένα ραδιενεργό υλικό που έχει την ικανότητα να αποδυναμώνει τον υπερφυσικό ήρωα από τις σούπερ ιδιότητες του). ''Κρυπτονίτης'' όμως για τους οινολάτρεις θεωρούνται εκείνα τα φαγώσιμα υλικά που δεν ταιριάζουν εύκολα με κρασιά, μια λάθος επιλογή κρασιού για έναν ''κρυπτονίτη'' μπορεί να τα τινάξει όλα στον αέρα. Είναι αυτό που λέμε με απλά λόγια ότι ''το κρασί κλοτσάει'' -αν και δεν φταίει το κρασί αλλά η ιδιόμορφη γεύση αυτού που τρώμε.
Η ομελέτα με σπαράγγια είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο πιάτο όταν θες να το ταιριάξεις με κρασί. Κάτι τα αυγά αλλά κυρίως τα σπαράγγια δεν σε αφήνουν με πολλές επιλογές. Το κρασί πρέπει να είναι λευκό, να μην έχει περάσει από βαρέλι και να ΄χει βοτανικές νότες. Το αυγό είναι λίγο πιο ευέλικτο και πιο ....posh μιας και ταιριάζει με κάποια κόκκινα κρασιά αλλά κυρίως με την σαμπάνια! Είναι το πρώτο πράγμα που μαθαίνεις όταν κάνεις wine pairing για αυγά!
Λοιπόν, ψάχναμε για τον ''κουμπάρο'' του ευτυχισμένου ζεύγους αυγό-σπαράγγι και το βρήκαμε σε ένα κρητικό κρασί. Αυτό:




Όσο πρέπει διακριτικό σε αρώματα για να αντέξει το σπαράγγι και με οξύτητα όση χρειαζόταν για να υποδεχθεί το αυγό. Σούπερ ισορροπία!


Info: Εκτός από τον όρο ''κρυπτονίτης'' ενίοτε χρησιμοποιείται κι ο όρος ''boogeyman'' (δηλαδή ...μπαμπούλας). Υπάρχουν όντως κάποια φαγητά που είναι εφιάλτης για τα κρασιά!

Tip: Πίσω στα σπαράγγια. Αν τυχόν θέλετε να τα διατηρήσετε για λίγες μέρες στο ψυγείο καλό είναι να τα τυλίξτε σε χαρτί. Θα διατηρήσουν με αυτόν τον τρόπο την φρεσκάδα τους. Αν , από την άλλη, θέλετε να τα διατηρήσετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθαρίστε τα, ζεματίστε, αφήστε τα να κρυώσουν και βάλτε τα στην κατάψυξη. 

21 σχόλια:

  1. Ομελέτα με αβρονιές το λένε στο νησάκι και είναι όντως η τέλεια λιχουδιά... Yummy!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνήθως τέτοια λιχουδιά την γεύομαι για πρωινό, οπότε δεν έχω προβληματιστεί σοβαρά με τι κρασί ταιριάζει.
    Σίγουρα θα πρέπει να είναι κάποιο κρασί με φρουτώδη γεύση! Η Βηλάνα είναι φρουτώδης?
    Έχω συνηθίσει εδώ στην Ν Αφρική άλλες ποικιλίες (πχ εδώ θα διάλεγα ένα Sauvignon Blanc ή Pinot grigio) και δεν μπορώ να το κατατάξω!
    Ωραία πράγματα με μαθαίνεις!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα πρώτα άγρια τα αγόρασα το Σάββατο στη λαϊκή, και τη Δευτέρα πρωί πρωί έκανα ομελέτα οπότε κρασί δεν ήπιαμε.
    Έχω όμως κι άλλα πρέπει να ψάξω το κρασί.
    Καλό μεσημέρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παρόλο που δεν είμαι ειδήμων στα κρασιά, απολαμβάνω πάντα τις πληροφορίες σου. Μου αρέσουν πολύ τα ταιριάσματα που κάνεις! Και τα σπαράγγια μου αρέσουν όμως, διπλή η χαρά σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και εγώ τα πρώτα σπαράγγια τα πήρα από την λαϊκή το Σάββατο που μας πέρασε, αντίστοιχο "γδάρσιμο" και στα μέρη μου, τι να κάνω που με τις κακές (ισπανικές) επιρροές έμαθα να τα λατρεύω (σαν σπανιόλα και εγώ?).
    Εγώ τα βάζω σε ένα βαζάκι με νερό, μέσα στο ψυγείο και καλυμένα με ένα σακουλάκι αν και δεν προλαβαίνουν να μου χαλάσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η πρώτη φωτο με έπεισε, είναι άγρια σπαράγγια έτσι όπως τα θυμάμαι από την εξοχή του νησιού μου! Δεν τα έχω δει στις λαϊκές της γειτονιάς μου εδώ στην Αθήνα όμως, ή ίσως δεν έχω προσέξει καλά. Για να δούμε λοιπόν το Σάββατο...
    Εγώ πάντως θα σου πρότεινα να συνοδέψεις τη βοτανική γεύση της σπαραγγοομελέττας με μια καλή ΙΡΑ τίγκα στον λυκίσκο (για μπύρα μιλάω, ε? :) και να δεις που θα ταιριάζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απολαυστική η ανάρτησή σου, όσο και η ομελέτα σου φαντάζομαι.
    Δεν έχω φάει σπαράγγια σε ομελέτα, θα τη δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @fevis
    Τέλεια λιχουδιά όντως και με τόσο ταπεινά υλικά! (Τελικά σε κάποιες περιοχές τα σπαράγγια τα λένε αβρονιές!)




    @Αγγελική
    Όντως το πρώτο που μου είπαν στην κάβα ήταν για κρασί sauvignon blanc- και pinot grigio πρότειναν! Το Βηλάνα είναι φρουτώδες αλλά όχι έντονα -ελαφρώς λεμονάτο με κάποιο βοτανικό χαρακτήρα.




    @Ξανθή
    Ωραία θα είναι η ομελέτα αυτή για πρωινό! Φευ, δίχως κρασί, γι'αυτό προτιμώ να την τρώω για βραδινό!





    @Amelie
    Σε ευχαριστώ! Χαίρομαι πολύ που απολαμβάνεις τα οινο-ταιριάσματα. Όπως έχω τονίσει όμως, δεν είμαι οινολόγος, απλά ο ενθουσιασμός είναι αυτός που ...γράφει!!




    @green mixer
    Ισπανικές επιρροές;;! Πώς; Από πού; Απ'ότι έχω καταλάβει πρέπει να αρέσουν και στους Ισπανούς τα σπαράγγια.
    Ωραίο κόλπο αυτό με το βάζο, δεν το είχα ακούσει.




    @Dark chef
    Με ΙΡΑ; Την έχω πιει στο Λονδίνο, εδώ δεν την έχω δει (αν διαβάζεις αστυνομικά είναι η αγαπημένη μπύρα του Τζων Ρέμπους!)
    Στην λαϊκή που πηγαίνω εγώ, μόνο ένας φέρνει, ούτε στα μανάβικα έχω δει ποτέ άγρια. Θα έχει μπόλικα στο νησί λογικά, έβρεξε και πολύ φέτος!




    @mookies
    Η ομελέτα απ'ότι γνωρίζω πρέπει να είναι ο πιο γνωστός τρόπος για να μαγειρευτούν τα άγρια σπαράγγια. Γενικά πάνε τέλεια με αυγά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η αγαπημένη μου συνταγή για τα σπαραγγια .την εχω φάει αμέτρητους μαιους.η μονη διαφορα οτι δεν τα βαζω στο νερο αλλα κατευθειαν σωταρισμενα στο λαδι για να ειναι τσακρανιστα.
    ελενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι Ισπανοί τρελαίνονται για σπαράγγια, όχι απλά τα τρώνε και σε μεγάλα σουπερ μάρκετ θα δεις και ένα διάδρομο με κονσερβες και βαζάκια (τι βίτσιο είναι αυτό, δεν το εχω ρωτήσει να σου πω - αλλά θα ρωτήσω τον αδελφό που κατοικοεδρεύει, κάτι θα ξέρει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Έλενα
    Τα άγρια τα βράζω γιατί είναι πιο ινώδη -σε αντίθεση με τα ήμερα που δεν θέλουν πολύ μαγείρεμα.




    @beauty follower
    Είναι όντως εξαιρετικό και χαίρομαι που αρέσει τόσο πολύ!





    @green mixer
    Ένα διάδρομο μόνο με σπαράγγια;; Γουάου!!
    Δεν ήξερα και πολλά για την Ισπανική κουζίνα αλλά από τότε που ξεκίνησα Ισπανικά άρχισα να το ψάχνω το θέμα - βλέπω ότι έχουν εμμονή με κάποια υλικά!
    Αν γνωρίζεις Ισπανικά σου συνιστώ τη στήλη ενός δημοσιογράφου που γράφει στην el país : https://www.facebook.com/elcomidista?fref=ts

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ομελέτα με σπαράγγια; Σατανικό!

    Τα σέβη μου για το κρασάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κάνθαρε
    Μάλλον θα λάβουν τέλος τα ...σατανικά! Ο μανάβης με προειδοποίησε χθες ότι δύσκολα θα ξαναβρεί άγρια σπαράγγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. έχω κάνει και τη μια (ή μισή χρονια για superior) αλλά το παίζω κινέζα (κάτι σκαμπάζω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εντάξει τότε, άνετα διαβάζεις τον el comidista! Έχε υπόψη ότι έχει πολύ καλό χιούμορ.
    υγ: Το Φλεβάρη ξεκίνησα για superior!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. θα του ρίξω μια ματιά!!!
    καλη επιτυχία με το superior!!! Κάποια στιγμή θα πρέπει να το ξαναπιάσω γιατί δεν βλέπω τα ανήψια πρόθυμα να μου μιλάνε στα ελληνικά και δεν λέει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρα σου και καλώς σε βρήκα. Εγώ προς το παρόν, λέω να πάρω μόνο τον κουμπάρο, να πιω μια γουλιά να ξεχάσω τη νηστεία των ημερών, και να τιμήσω το ζεύγος "αυγά-σπαργάγγια" λίγες μέρες μετά. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μάρθα
    Καλώς όρισες!
    Το κρασί είναι συμπαθέστατο. Παίζει άνετα τον ''κουμπάρο'' και με άλλα πιάτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΜΟυ αρεσουν πολύ τα σπαράγγια... ή αγκινάρες ομως οχι χα χα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. bf
    Ωχ! Το επόμενο πιάτο που θα αναρτήσω -καλώς εχόντων των πραγμάτων- θα είναι με αγκινάρες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή