Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Τα (τε)τριμμένα

Η γραβιέρα Τήνου κι οι πράσινες ελιές θα είναι η φετινή μου καταδίκη. Σε κιλά! Αλλά δεν με νοιάζει. Έχω πάψει προ πολλού να υποτάσσομαι στην "δικτατορία των κιλών". Όμως, με αφορμή κάποια περίπτωση Ελληνίδας δημοσιογράφου που ήρθε πάλι στη δημοσιότητα αυτές τις μέρες, θα σας πω μια μικρή ιστορία. Θα σας πω πώς ξεκίνησα να έχω μπελάδες με την "δικτατορία των κιλών". Γύρω στα 20 μου χρόνια, ήμουν 50 κιλά με 1,65 μ. ύψος. Ήμουν αδύνατη προς κανονική. Ήταν καλοκαίρι και με μια ξαδέρφη μου, κλασική κοκαλιάρα παιδιόθεν, πήγαμε στο Δήλεσι στο εξοχικό ενός θείου μου. Στη θάλασσα, άρχισα να ακούω διάφορα από συγγενείς και φίλους. "Πώς είσαι έτσι, δεν κοιτάς την Π που είναι αδύνατη", προφανώς ήταν αστεία, αθώα πειράγματα, δεν ξέρω, αλλά εγώ στράβωσα με το σώμα μου. Μετά από λίγο καιρό ξεκίνησα μια εξωφρενική δίαιτα που με έφερε στα 40 κιλά και το σώμα μου σε έκτακτη ανάγκη. Μου πήρε 3-4 μήνες να δω το φως κι αληθινό κι αυτό χάρη στην επέμβαση των γονιών μου. Αλλά από εκεί και πέρα άρχισε μια κακή σχέση με τα κιλά που αυξομειώνονταν συνέχεια, εγώ δεν έβρισκα την ηρεμία μου, το βάρος μου μού έγινε έμμονη ιδέα για χρόνια, μέχρι που μια ωραία πρωία, κουρασμένη πια, τα έστειλα όλα στο διάολο κι είπα δεν ασχολούμαι άλλο πια. Και παραδόξως τα πράγματα ισορρόπησαν. Ηρέμησα εγώ, ηρέμησε και το σώμα μου. Πού θέλω να καταλήξω. Οι οπαδοί της "δικτατορίας των κιλών", προσέξτε καλά πού απευθύνετε τις βολές σας. Δεν ξέρετε πώς θα αντιδράσει ο άλλος.

Πάλι πίσω στη γραβιέρα Τήνου. Την θεωρώ μακράν, την καλύτερη ελληνική γραβιέρα, την πιο ευρωπαϊκή, την πιο chic, την πιο νόστιμη, την ιδανικότερη. Φέτος διαπίστωσα ότι σιγά σιγά, ξεκινώντας από το κλασικό τέταρτο του κιλού που αγόραζα έχω φτάσει στο σημείο να αγοράζω μισό κιλό τη φορά! Δεν θα αργήσει η μέρα που θα πάω και θα ζητήσω όλο το κεφάλι!!!
Απλά την λατρεύω.


Όπως λάτρεψα κι αυτήν την ομελέτα-φριτάτα που έφτιαξα με την συγκεκριμένη γραβιέρα. Μια ομελέτα όπου όλα τα υλικά είναι τριμμένα- εκτός βέβαια από τα αυγά που είναι χτυπημένα!

Όσο την αφήνεις και κρυώνει, τόσο πιο ωραία γίνεται, μάλιστα κομμένη σε μικρά κομμάτια μπορεί να την πάρει κανείς μαζί του σε πικ νικ για παράδειγμα!

Φριτάτα με πατάτα τριμμένη και γραβιέρα Τήνου




Υλικά για 2-4 άτομα

2 μεσαίου μεγέθους πατάτες ή μία μεγάλη
1 λευκό κρεμμύδι
1 σκελίδα σκόρδο
100 γρ γραβιέρα Τήνου
4 μεγάλα αυγά
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι


Καθαρίζουμε και τρίβουμε στον χοντρό τρίφτη την πατάτα. Στύβουμε την τριμμένη πατάτα για να φύγουν όσο το δυνατόν περισσότερα υγρά. Στον ίδιο τρίφτη τρίβουμε το κρεμμύδι.
Σε ψιλό τρίφτη τρίβουμε το σκόρδο -ή το ψιλοκόβουμε.
Ανακατώνουμε σε ένα μπολ τα τρία υλικά.

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 150 βαθμούς.


Σε ένα τηγάνι που μπαίνει στον φούρνο ρίχνουμε λίγο ελαιόλαδο και το βάζουμε πάνω σε μέτρια φωτιά. Ρίχνουμε τα τρία υλικά, σοτάρουμε για λίγο και ρίχνουμε λίγο αλάτι. Με μια ξύλινη σπάτουλα βοηθάμε τα υλικά να απλωθούν ομοιόμορφα στο τηγάνι. Σκεπάζουμε το τηγάνι κι αφήνουμε να μαγειρευτούν για 5-6 λεπτά. Ρίχνουμε πότε πότε καμιά ματιά κι ανακατώνουμε ελαφρώς.

Εν τω μεταξύ τρίβουμε και το τυρί. Χτυπάμε τα αυγά  και ρίχνουμε σε αυτά το τυρί.

Ρίχνουμε τα αυγά στο τηγάνι ενώ με ένα πιρούνι "ανοίγουμε" χώρο στην πατάτα έτσι ώστε το μείγμα αυγά-τυρί να πάει παντού. Πιπερώνουμε και φουρνίζουμε την ομελέτα. Ψήνουμε για 15 λεπτά μέχρι να πάρει ένα όμορφο χρυσό-καφέ χρώμα. Ξεφουρνίζουμε, την αφήνουμε να ηρεμήσει και την βγάζουμε από το τηγάνι.




Εννοείται ότι η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει και στο μάτι της κουζίνας, εκτός φούρνου. Χρησιμοποιούμε αντικολλητικό τηγάνι σε αυτήν την περίπτωση.

Σερβίρεται με μια κρύα μπύρα. Γιατί όχι μπύρα ΝΉΣΟΣ που κατάγεται κι αυτή από την Τήνο!




17 σχόλια:

  1. xΦριτατα μιαμ!
    Γραβιερα Τηνου.... χμ. εγω παιρνω Ναξου.

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. BF

      Κάποτε έπαιρνα κι εγώ της Νάξου φανατικά! Τώρα πια φανατικά της Τήνου...και Νάξου όταν δεν βρω Τήνου!!

      Καμιά φορά αργώ να μπω στο μπλόγκερ γι'αυτό κάποια σχόλια αργούν να εμφανιστούν. Επί τη ευκαιρία είχα βάλει app blogger στο κινητό αλλά ήταν άχρηστο και μονίμως κόλλαγε. Έχεις βάλει; Μήπως ξέρεις εσύ ή κάποιος άλλος αν έχει βγει βελτιωμένο app blogger;

      Διαγραφή
    2. Τσου, δεν εχω βαλει.
      Γενικα ειμαι λίγο lazy με αυτα ;)

      Διαγραφή
    3. Κι εγώ! Γι'αυτό ρωτώ τους άλλους!!

      Διαγραφή
  2. please βγαλε την επαληθευση... μου βγαλε την πιστη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα. Πριν από λίγες μέρες, φίλος καλός με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει "έχω κάτι που πρέπει να δοκιμάσεις", ήταν τυρί, και με την πρώτη μπουκιά αναφωνώ "Ελβετία..., μου θυμίζει κάτι μεταξύ emmental και gruyere". Ακριβώς γι' αυτό μου το έδωσε να το δοκιμάσω, είχε κι αυτός την ίδια γευστική εντύπωση, άσε που είχαμε πάει μαζί πριν πολλά χρόνια στην Ελβετία. Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο δικός μου έρωτας με την εν λόγω γραβιέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεομένη όντως θυμίζει την ελβετική γραβιέρα!!! Γι αυτό άλλωστε δεν την χορταίνω!! Λατρεύω και την ελβετική όπως γενικώς για τα ελβετικά τυριά πχ αυτό το sbrinz- μόνο με αυτό θα μπορούσα να προδώσω την παρμεζάνα!!

      Διαγραφή
  4. Φανταστική σε όλα της η ανάρτηση. Και σε αυτά που λες περί κιλών... Δηλαδή είναι τρομερό με εμάς τις γυναίκες.. Πόσα χρόνια παίρνει για να συμβιβαστούμε και να αγαπήσουμε το σώμα μας.. και αν δηλαδή το καταφέρουμε!!
    Η ομελέτα τα σπάει. Η γραβιέρα είναι αγαπημένο μου τυρί που δεν λείπει ποτέ από το ψυγείο μου! Θα την έτρωγα ευχαρίστως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσαυγή σωστά αναφέρεις ότι είναι κυρίως -μην πω ολοκληρωτικά- πρόβλημα των γυναικών. Ήθελα να το αναφέρω κι αυτό αλλά φοβόμουν ότι θα γινόμουν φλύαρη. Πρόσεξε τι θυμήθηκα. Πέρσι έγινε της μόδας -στο εξωτερικό βέβαια γιατί στην Ελλάδα είναι ...καθεστώς!!- το dad bod , δλδ κοιλίτσα με καμάρι στους άνδρες, κι εντελώς απενοχοποιημένα, διάσημοι άντρες γυρνούσαν και φωτογραφίζονταν με τις κοιλάρες σε κοινή θέα. Κάτι αντίστοιχο στις γυναίκες, ούτε που να το διανοηθούμε, εδώ με το ζόρι έγινε δεκτή η παρουσία super size μοντέλων, τις οποίες ψιλοχάσαμε πάλι φέτος. Ξανά μανά κοκαλιάρες στα εξώφυλλα και τα ντεφιλέ.

      Διαγραφή
  5. Αχ αυτό το θέμα με τα κιλά...πονεμένο και ευαίσθητο! Εγώ παλεύω μόνιμα με τις αυξομειώσεις, είναι θέμα που πάει και έρχεται δυστυχώς. Η φριτάτα λαχταριστή και η γραβιέρα Τήνου της δίνει αναμφίβολα την καθοριστική πινελιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμαλία κοιτούσα μια μέρα παλιά ημερολόγια. Για χρόνια δεν κατέγραφα τίποτε άλλο παρά, βάρος, στόχοι σε κιλά, πρόγραμμα να χάσω τόσα κιλά σε τόσο χρονικό διάστημα κ.ο.κ. Στα new year's resolutions ο στόχος των κιλών φιγουράριζε πάντα πρώτος πρώτος!!!! Μια μέρα ανακάλυψα πόσο με είχε κουράσει αυτό κι έβαλα τέλος!

      Διαγραφή
  6. Φανταστική ομελέτα!! Πρέπει να δοκιμάσω την γραβιέρα Τήνου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη είναι πάρα πολύ ωραία! Ζητήθηκε μάλιστα από το έτερον ήμισυ να φτιαχτεί δις σε μια εβδομάδα!! Πράγμα σπάνιο γι'αυτόν!!

      Είναι η καλύτερη γραβιέρα!

      Διαγραφή
  7. Δεν έχω δοκιμάσει αυτή την γραβιέρα αλλά η ομελέτα δείχνει εξαιρετική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται ότι μπορείς να την κάνεις και με άλλη γραβιέρα. Αλλά συνιστώ οπωσδήποτε μια δοκιμή γραβιέρας Τήνου!

      Διαγραφή
  8. υπεροχη φριτατα!!! δεν εχω δοκιμασει αυτα τα κασερια αλλα με εκανες να θελω να τα φαω!! οσο για τα κιλα, εμεις εδω βορρα λεμε οσο πιο μπαμπατσικη η γυναικα τοσο καλυτερη νυφη ειναι :P :P :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μην μου πεις ότι στα μέρη σας λέτε τις γραβιέρες ...κασέρι;;; Θυμάμαι μια φορά με μια food blogger από την Θεσσαλονίκη με είχε μπερδέψει με τις ονομασίες των τυριών κι είχαμε ολόκληρη συζήτηση! Κι οι Κρητικοί με μπερδεύουν με τις ονομασίες στα τυριά τους! Ακόμα δεν έχω καταλάβει ποιο τυρί ονομάζουν μυζήθρα!!

      Μου θύμησες την ιστορία που μου έλεγε η μητέρα μου: Ήταν 3 αδερφές, κι η μία η πιο τσουπωτή ήταν η πιο περιζήτητη...λόγω κιλών βέβαια!!

      Διαγραφή