Σάββατο, 20 Μαρτίου 2010

The Aussies do it better!



Διάβασα ότι η Αυστραλιανή κυβέρνηση εξέδωσε μια μίνι -πολύ μίνι , σύσταση είναι ουσιαστικά- ταξιδιωτική οδηγία προς τους Αυστραλούς που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, στην οποία τους ζητά να έχουν το νου τους σε μικρή χώρα κάπου στα νοτιοανατολικά της Ευρώπης , όπου συμβαίνουν πολλές απεργίες αλλά και διαδηλώσεις και να προσέχουν μην φάνε κανα αδέσποτο γιαούρτι και μπλέξουν σε καβγά και καταντήσουν έτσι , και τότε πώς θα γυρίσουν στην πατρίδα ! Κι είναι και μακριά -η πατρίδα! Παρεμπιπτόντως η μικρή αυτή χώρα λέγεται... Ελλάδα!
Έχει που μας έχει πλακώσει η κρίση , το μόνο που μας έλειπε είναι οι ταξιδιωτικές οδηγίες , έστω και σε μορφή σύστασης, να δώσουν τη χαριστική βολή στη ''βαριά'' μας βιομηχανία: τον τουρισμό!
Όμως , ευτυχώς που έχουμε τον Ε.Ο.Τ. και τις πολύ ''πρωτότυπες'' και ''πρωτοποριακές'' καμπάνιές του . Πριν όμως ασχοληθώ με τη συσσωρευμένη ΕΟΤική πρωτοτυπία , πάμε να σας δείξω τι έκαναν οι συμπαθέστατοι Αυστραλοί πριν μερικά χρόνια.



Σε μια διαφημιστική καμπάνια του αυστραλιανού οργανισμού τουρισμού , το σποτάκι τελείωνε με την φράση:
''So where the bloody hell are you?''  !!!
Οι Αυστραλοί , πασίγνωστοι ως αθυρόστομοι , αποφάσισαν να βγάλουν στη φόρα το...ελάττωμά τους! Έτσι έφτιαξαν μια σειρά από έξυπνα και χιουμοριστικά διαφημιστικά , όπου αφού ''μας κράτησαν μια θέση στην παραλία'' , '' έβγαλαν τους καρχαρίες από την πισίνα'' , ''ή έβαλαν τον αστακό να ψηθεί''  κλπ στο τέλος αναρωτιόντουσαν ''Μα πού στο διαόλο είστε;''! Δυστυχώς η καμπάνια έπεσε θύμα διάφορων ξινισμένων politically correct ανα τον κόσμο και αποσύρθηκε άρον άρον.
Τώρα στα καθ' ημάς. Έμαθα πριν λίγες μέρες ότι το σλόγκαν του ΕΟΤ  για φέτος θα είναι ...''kalimera''.  Καλημέρα λοιπόν ..και καληνύχτα στην..πρωτοτυπία. Ετοιμαστείτε να πάθουμε αποπληξία από...πλήξη!
Πριν μερικά χρόνια είχε τρέξει η καμπάνια με σύνθημα ''Live your myth in Greece''.Πιασάρικο μεν , μας γύρισε μπουμερανγκ δε , ''Live your hell in Greece'' ,  ''Live your death in Greece'' , με αφορμή απεργίες , σαραβαλιασμένα πλοία να αρμενίζουν στο Αιγαίο , κρουαζιερόπλοια να βουλιάζουν , παιδιά να πεθαίνουν σε ξενοδοχεία , Αυστραλοί να δολοφονούνται βιαίως στη Μύκονο...
Μετά μας προέκυψε η Μαρίνα, η προκομμένη, με τις χειροποίητες μαρμελάδες κι έναν Σουηδό να δηλώνει ότι δεν θα ξεχάσει ποτέ το χαμόγελο της - αναρωτιέμαι αν υπήρξαν ποτέ εραστές... - και τον κυρ Βασίλη τον ταξιτζή με την τραγιάσκα- cult φιγούρα πια ο κυρ Βασίλης. Για κάποιον λόγο η καμπάνια μόνον αυτούς τους δύο βρήκε...Απορώ γιατί...Αυτό σημαίνει ότι , είτε ο ΕΟΤ ξέμεινε από ρευστό είτε ξεμείναμε από ευγενικούς επαγγελματίες του τουρισμού...Μάλλον το πρώτο...
Σε γενικές γραμμές, σε όλες αυτές τις καμπάνιες πάντα μας έλειπε το χιούμορ, η φαντασία , η καινοτομία αλλά από την άλλη μας περίσσευε το αναμάσημα των ίδιων και ίδιων , η αφόρητη επανάληψη κι η απέραντη βαρεμάρα. Πάρτε για παράδειγμα τα σποτάκια που δείχνουν οι οθόνες στο μετρό. Συρτάκι -έλεος!- ταβερνούλες , μυστακοφόρες γιαγιούλες , βυζαντινές εκκλησίες , απέραντο γαλάζιο. Εντάξει το έφαγαν -και το φάγαμε- στη μάπα το γαλάζιο ,  τη ρετσίνα , το σήμαντρο , το mouzaka , τον γραφικό ψαρά με τη μουστάκα , τη ''Δημητρούλα'' να διασχίζει ακόμα το Αιγαίο -αυτή αποσύρθηκε , επιτέλους! Ποτέ δεν προσπαθήσαμε να ξεφύγουμε από στερεότυπα τα οποία εμείς οι ίδιοι δημιουργήσαμε , κι αυτό είναι ολοφάνερο από το πώς και πόσο οι ξένοι ενδιαφέρονται για το γαστρονομικό μας γίγνεσθαι , για παράδειγμα. Τι γνωρίζουν για την ελληνική κουζίνα; Τα γνωστά , δεν χρειάζεται να τα απαριθμήσω, δεν είναι και πολλά . Βγάζουμε εξαιρετικά κρασιά κι ο ξένος το μόνο που γνωρίζει κι αναζητά είναι...ρετσίνα! Υπάρχει τέτοια ποικιλία πρώτων υλών και το μόνο που τους σερβίσρουμε είναι ...greek salad & souvlaki! Βαρέθηκα...Πόσο μάλλον κι εκείνοι...
Δεν προτείνω να κάνουμε κάτι αντίστοιχο με τους Αυστραλούς και να γεμίσουμε το Λονδίνο , τη Φραγκφούρτη κλπ με αφίσες που θα γράφουν ''Άντε ρε μαλ... , έχω βάλει το χταπόδι στα κάρβουνα και σε περιμένω'' ή ''Ρε μαλ.... , έχω ένα ασύρτικο άλλο πράμα , σε περιμένω να το δοκιμάσουμε''!!! Τουλάχιστον θα είχε την πλάκα του...
Προς το παρόν όμως...''Κalimera'' kai kala na peraseis sthn hora ths arloumbas!

8 σχόλια:

  1. εμεις οι ελληνες κραταμε αρκετα αρνητικα πρωτεια!!! ευγε μας!!! και εις χειροτερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι άλλο να περιμένει κανείς! Από φαντασία όμως, δεν μπορείς να πεις, σκίζουμε, όπως πάντα άλλωστε! Οι Αυστραλοί όμως μου άρεσαν, και να μια από τις χώρες που θα ήθελα να επισκεφθώ!
    An synexisoyme etsi... Zito poy kaikame!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κλασσικά και διαχρονικά οι καμπάνιες μας ανταποκρίνονται σε όλα τα κλισέ! Το μόνο που μας μένει είναι πραγματικά να αρχίσουμε να αυτοσαρκαζόμαστε όπως οι Αυστραλοί γιατί όσο και να πετύχουμε στο να παραμυθιάσουμε τους ξένους με μια διαφήμιση, δεν θα γλιτώσουμε απο το να ανακαλύψουν ποια είναι η πραγματικότητα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @pansofix
    @vipera
    @zekia
    Καλημέρα κι ευχαριστώ για τα σχόλιά σας. Εκείνο που δεν μπορώ να χωνέψω είναι πώς επιμένουμε ότι ο τουρισμός είναι η ''βαριά '' βιομηχανία της χώρας όταν οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι είτε ανύπαρκτες είτε υπερβολικά ακριβές. Σκεφτόμουν το εξής: Ένας ξένος έρχεται με πλοίο και κατεβαίνει στην Πάτρα. Θέλει να έρθει στην Αθήνα. 1) Δεν υπάρχουν τρένα που να κάνουν απευθείας τη γραμμή Πάτρα -Αθήνα 2) Αφού δεν έχει άλλη λύση , θα πάρει λεωφορείο, θα διασχίσει την πανάθλια και πολύ επικίνδυνη Αθηνών-Κορίνθου κι όταν επιτέλους φτάσει στην πρωτεύουσα , αυτή θα τον υποδεχτεί στον αθλιότατο σταθμό των ΚΤΕΛ Κηφισού!! (Μετά υποτίθεται πως ο ίδιος ξένος θέλει να πάει στον Πειραιά να πάρει το πλίο για τα νησιά...αλλά δεν έμαθα αν έφτασε ποτέ!!!!!) Kalimera, kalosirthes, kai kalo kouragio!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επίσης βασιζόμαστε πάρα πολύ στον τουρισμό. Και αν αρχίσουν να μας δυσφημίζουν οι άλλες χώρες, ότι δεν έχουμε υποδομές, ασφάλεια κλπ κλπ, τότε ζήτω που καήκαμε! Αυτό το χρέος θα το πληρώνουμε... for ever and ever!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. vipera αυτό είναι το ζήτημα. Από τη μια θέλουμε τουρισμό και το ρίχνουμε στις ...''kalimeres'', από την άλλη έχουμε τις χείριστες υποδομές -κυρίως όσον αφορά τις συγκοινωνίες- και δεν γίνεται τίποτα γι'αυτό! (Κι αν τυχόν γίνεται κάτι , υλοποιείται με εξωφρενικά αργούς ρυθμούς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "we've been rehearsing for over 40.000 yrs" όλα ατα λεφτά!

    Που να δεις ΕΤ δορυφορική και τις διαφημίσεις του ΟΠΕ για το λάδι, το τυρί και το μέλι που απευθύνονται στο δύσκολο target group για την αγορά ελληνικού λαδιού, τυριού και μελιού - τους ομογενείς! (την έκοψα εδώ και δύο χρόνια, ίσως τα πράγματα έχουν βελτιωθεί)

    Νοημοσύνη υπό το μηδέν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Tom καλά στη διαφήμιση των προϊόντων μας, εκεί είναι που έχουμε κολλήσει άγρια στο φολκλόρ! Μας λείπει το χιούμορ κι από την άλλη μας περισσεύει η σοβαροφάνεια και το δήθεν.
    Την διαφημιστική αυτή εκστρατεία των Αυστραλών την είχα πρωτοδεί πριν 2-3 χρόνια σε κάτι αγγλικά περιοδικά. Νομίζω ότι είναι από τις πιο πρωτότυπες και cool που έχω δει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή