Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Seek and.... roll.

Όταν παίρνω τηλέφωνο τους δικούς μου , 9 στις 10 φορές θα ψάχνουν για κάποιο χαρτί που ο πατέρας μου - κλασικά!- δεν θυμάται πού το έχει βάλει! Αυτή του την κακή συνήθεια να βάζει από εδώ κι από εκεί χαρτάκια ,παραχαρτάκια , αποκόμματα , αποδείξεις, -λεφτά ενίοτε!- την κληρονόμησα -φευ!- κι εγώ! Δεν υπάρχει βιβλίο στη βιβλιοθήκη , συρτάρι , κουτάκι , τσάντα - ε, καλά στις τσάντες γίνεται το έλα να δεις! - , τσέπες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο που να μην υπάρχει κάποιου είδους χαρτάκι και φυσικά εννοείται ότι ποτέ δεν θυμάμαι πού έβαλα τι! Μια από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να μαζεύω συνταγές. Ε εε , τι να σας πω , όπου κι αν κοιτάξετε στο σπίτι θα δείτε μια συνταγή να ..περιπλανιέται! Τις περισσότερες φορές ούτε που θυμάμαι που τις έχω βάλει κι όταν μου έρχεται η διάθεση να φτιάξω την τάδε συνταγή φέρνω το σπίτι πάνω κάτω χωρίς επιτυχία. ''Μα πού έχω βάλει αυτήν τη συνταγή;'' διερωτώμαι ανεπιτυχώς...
Αυτή τη φορά μου πήρε....4 χρόνια για να βρω τη συνταγή!!! Μου την είχε δώσει η γιαγιά ενός μαθητή. Ο Λ. τότε πήγαινε 1η Γυμνασίου κι η γιαγιά του είχε φτιάξει αυτό το καταπληκτικό τυλιχτό κέικ και ζήτησα αμέσως την συνταγή. Ο Λ. τελειώνει φέτος την 1η λυκείου και συμπτωματικά τις προάλλες , ψάχνοντας κάτι άλλο , βρήκα τη συνταγή της γιαγιάς του!!! Το οποίο τελικά , αμερικανιστί είναι το rollcake , γαλλιστί είναι το biscuit roulé!


Roll cake με μαρμελάδα.




Υλικά
3 αυγά
100 γρ ζάχαρη άχνη
100 γρ αλεύρι
1 κουταλάκι βανίλια.
5-6 κουταλιές μαρμελάδα της αρεσκείας σας. Αν είναι πολύ σφιχτή θα ρίξετε μισό κουτάλι νερό και θα την ανακατώσετε. Φυσικά οι σκούρες μαρμελάδες δείχνουν πιο ωραία. Εγώ χρησιμοποίησα την από τα χεράκια της μαμάς μαρμελάδα πορτοκάλι. Η καλή μου η μαμά , βλέπετε, κάθε χρόνο φτιάχνει καμιά 20αριά βάζα μαρμελάδα από τα οπία τα 18 καταλήγουν για κάποιο περίεργο λόγο σε μένα και ψάχνω εναγωνίως τρόπους για να την καταναλώνω!!!



Πάμε στην εκτέλεση.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 150 βαθμούς.
Χωρίζουμε τους κρόκους από τα ασπράδια . Ανακατεύουμε το αλεύρι με την βανίλια.  Χτυπάμε στο μίξερ τους κρόκους με την ζάχαρη για 5 λεπτά περίπου. Ρίχνουμε το μίγμα αλεύρι- βανίλια σιγά σιγά κι ανακατεύοντας συνέχεια. Χτυπάμε σφιχτά τα ασπράδια. Προσθέτουμε με απαλές κινήσεις και με τη βοήθεια μιας πλαστικής σπάτουλας τα ασπράδια στο υπόλοιπο μίγμα . Ανακατεύουμε απαλά. Απλώνουμε το μίγμα σε ορθογώνιο ταψί , στο οποίο έχουμε στρώσει αντκολλητικό χαρτί. Ψήνουμε για 15 λεπτά το πολύ.

Μόλις το βγάλουμε από το φούρνο, πολύ προσεκτικά βάζουμε το κέικ πάνω σε νοτισμένη πετσέτα. Τραβάμε απαλά το αντικολλητικό χαρτί. Τυλίγουμε το κέικ με τη βοήθεια της πετσέτας. 

Αφήνουμε για λίγη ώρα , ξετυλίγουμε, απλώνουμε τη μαρμελάδα και ξανατυλίγουμε. Το αφήνουμε τυλιγμένο μέχρι να κρυώσει. Αφαιρούμε την πετσέτα και πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη.


A piece of (roll) cake!

13 σχόλια:

  1. Crispy τι ωραία συνταγή! Αν και τώρα δεν νομίζω να το φτίαξω, γιατί το κέικ σοκολάτας μου έπεσε λιγάκι βαρύ!
    Άσε, με τα χαρτάκια έχω και εγώ τεράστιο πρόβλημα... Ειδικά με τα μικρά post-it, έχω τουλάχιστον 100 σκόρπια με σημειώσεις στο δωμάτιό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. vipera το ρημάξαμε το κεϊκάκι ήδη- είναι πανάλαφρο! Μας ξημέρωσε καιρός ...Ιωαννίνων σήμερα και το ρίξαμε στο τσαγάκι μετά γλυκού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το έχω φάει home made και ήταν απίθανο!

    Και έλεγα, τί θα την κάνω τόση μαρμαλάδα φράουλα που έφτιαξα;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mamouli με μαρμελάδα φράουλα θα είναι ακόμα πιο ωραίο και οπτικά και γευστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ, αυτό το τυλιχτό κέικ (με γέμιση κακάο) είναι από τα α-γα-πη-με-να μου γλυκά! Τέλεια ιδέα!

    Φιλιά
    Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Crispy, καλημέρα!! Μας γλύκανες πρωινιάτικα, αφού ο καιρός αδυνατεί να το καταφέρει!! Πάω να φτιάξω το κεκάκι σου και σύντομα θα σου πω τις εντυπώσεις μου!!
    Είμαι λάτρης των κέικ!! Και είναι ό,τι πρέπει για να το πάω στην επίσκεψη που έχω κανονίσει να κάνω!!
    Καλή Κυριακή σε όλους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ....μετά από μία ώρα!!

    Καλά, τι να πώ?! Πεντανόστιμο!! Υπέροχο για πρωινό!! Με μαρμελάδα φράουλα βεβαίως- βεβαίως...

    Σ ευχαριστώ Crispy, η συνταγή γράφτηκε σε ένα χαρτάκι το οποίο προς το παρόν είναι σε εμφανές σημείο, αλλά δεν ανησυχώ, γιατί τα γραπτά μένουν, όπου και να πάνε, κάποια στιγμή θα βρεθούν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. φαινεται τοσο λαχταριστο που θα παω στην κουζινα να τσιμπησω κατι...γιατι μου γυαλισε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. foteini με γέμιση κακάο και ...περιχυμένο με σοκολάτα! Αποθέωση!



    Εμμανουέλα άσε ...αυτό με τον καιρό πια...!
    Όπως είδες είναι πανεύκολο και πολύ γρήγορο να το φτιάξεις! Το έφτιαξα πρώτη φορά κι ειλικρινά ενθουσιάστηκα και με την ευκολία και το γρήγορο της εκτέλσης!
    Για τις συνταγές αποφάσισα να αγοράσω ένα όμορφο κουτάκι και να τα βάζω όλες εκεί!



    pansofix νόστιμο , λαχταριστό και τελικά ...γρήγορο κι εύκολο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ...και οι φίλες στην επίσκεψη το κατασπάραξαν!!!! Θα γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των κυριακάτικων meetings μου φαίνεται!!! Και την επόμενη φορά με σοκολάτα!!

    Καλή σας μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εμμανουέλα με σοκολάτα θα είναι σούπερ!!
    Καλό σου βράδυ και καή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα! Νοιώθω πολύ τυχερή που ανακάλυψα αυτό το υπέροχο μπλογκ! Μου αρέσει η μαγειρική και τα γλυκά! Κάνεις υπέροχη δουλειά! Το αφράτο γαλλικό μπισκότο φαίνεται υπέροχο! Και με μαρμελάδα ο τέλειος καλοκαιρινός συνδυασμός!

    Χάρηκα που βρεθήκαμε! Νά κάνεις πάντα όμορφες δημιουργίες!

    Καλό μήνα Ιωάννα*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ioanna καλημέρα και καλωσόρισες! Κι εγώ χάρηκα που βρεθήκαμε ! Και το δικό σου blog είναι παρα πολύ ενδιαφέρον! Θα περνώ συχνά από τα μέρη σου να τα λέμε κι από εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή