Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Συννεφιές

Ο σκηνοθέτης Billy Wilder είχε πει κάποτε ότι ο καταγάλανος, ανέφελος ουρανός είναι βαρετός. Δεν είχε κι άδικο. Ο συννεφιασμένος ουρανός είναι πιο κινηματογραφικός, πιο ...αρτίστικος θα λέγαμε. Ομορφαίνει, γίνεται πιο ενδιαφέρον. Άλλωστε πόσες φορές δεν έχουμε σηκώσει το κεφάλι μας να χαζέψουμε σύννεφα που ταξιδεύουν κι αλλάζουν μορφές. Θυμήθηκα έναν Ιταλό τουρίστα φέτος στο νησί. Κοιτούσε χαρούμενος τα σύννεφα που περνούσαν και μ' έναν πηγαίο ενθουσιασμό τα ονομάτιζε δίνοντας τα ονόματα των νησιών μας. "Guarda" φώναζε εκστασιασμένος στην σύντροφο του που τον άκουγε αδιάφορα. "Να η Φολέγανδρος", "Κι αυτό είναι η Αστυπάλαια", "Α να κι η Νάξος"! "Che bello!" επαναλάμβανε και χαμογελούσε. Είχα καιρό να δω άνθρωπο να απολαμβάνει τόσο έντονα, με τέτοια χαρά ...τα σύννεφα! Να' ναι καλά.



Είναι μέρες τώρα που, ευτυχώς, συννεφιάζει πιο συχνά. Εκείνος ο αδυσώπητα σκληρός, ο ενοχλητικά εκτυφλωτικός, ασυννέφιαστος ουρανός του καλοκαιριού έχει δώσει τη θέση του στον ουρανό του Σεπτέμβρη. Οι μέρες έχουν μικρύνει, ενίοτε βρέχει, τα πρωινά είναι ψυχρά, οι νύχτες αρκετά δροσερές- παρόλ' αυτά το γεγονός ότι κανένας δεν κάθεται πια στα μπαλκόνια παραμένει ανεξήγητο φαινόμενο! Παιδιά, δεν ζούμε στο Τροντχάιμ!

Κι είναι ο καιρός πια που αρχίζουμε να ψήνουμε το ένα κέικ μετά το άλλο. Εδώ που τα λέμε και το ψήσιμο του κέικ θέλει τον ανάλογο καιρό!

Το πρώτο κέικ της σεζόν συνδύαζε καρύδα ελαφρά ψημένη και ξινόγαλο. Εξαιρετικός συνδυασμός. Το ψήσιμο της καρύδας ενισχύει τη γεύση και το άρωμα της ενώ η ελαφρώς ξινούτσικη γεύση του ξινόγαλου αντισταθμίζει όμορφα τις αρετές της καρύδας. Μου άρεσε άρεσε πάρα πολύ! Κάτι σαν τα πρώτα σύννεφα!

Κέικ με ελαφρώς ψημένη καρύδα και ξινόγαλο




Θα χρειαστείτε ένα ορθογώνιο ταψί για κέικ 10x20 cm

Υλικά

170 γρ βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
2 φλιτζάνια (τα γνωστά) αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 1/2 κουταλάκια του γλυκού baking powder
1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι ψιλό
1 φλιτζάνι ζάχαρη καστανή
3 αυγά μεγάλα
1 φλιτζάνι ξινόγαλο
1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
1 φλιτζάνι καρύδα (που θα έχουμε ψήσει ελαφρώς)

+

Για την επάλειψη:

1 φλιτζάνι ζάχαρη άχνη
2 κουταλιές σούπας ξινόγαλο
1/2 φλιτζάνι καρύδα (επίσης ψημένη)



Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Ετοιμάζουμε το ταψί βουτυρώνοντας και πασπαλίζοντας το με λίγο αλεύρι (προσωπικά μου αρέσει να στρώνω αντικολλητικό χαρτί στον πάτο και τα πλάγια του ταψιού). Σε ένα τηγάνι και σε μέτρια φωτιά ρίχνουμε την καρύδα. Την αφήνουμε μέχρι να αρχίσει να παίρνει χρώμα- εδώ πρέπει αν είμαστε πολύ προσεκτικοί για να μην καεί. Αυτό που θέλουμε είναι ίσαμε να πα΄ρει ένα όμορφο καφε-χρυσό χρώμα, "golden brown" που λέει και το τραγούδι. Την βγάζουμε από τη φωτιά και την βάζουμε σε ένα μπολ. Σε άλλο μπολ ανακατεύουμε καλά το αλεύρι με το baking powder και το αλάτι.
Σε ένα άλλο -πιο μεγάλο- μπολ χτυπάμε με μίξερ πολύ καλά το βούτυρο με τη ζάχαρη μέχρι να αφρατέψει το μείγμα. Όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο. Προσθέτουμε το εκχύλισμα βανίλιας. Συνεχίζουμε το χτύπημα προσθέτοντας ένα ένα τα αυγά. Συνεχίζουμε χρησιμοποιώντας την σπάτουλα. Ρίχνουμε εναλλάξ το αλεύρι και το ξινόγαλο σε τρεις δόσεις το καθένα. Μόλις ενσωματωθούν τα υλικά στο μείγμα ρίχνουμε την καρύδα κι ανακατώνουμε μια τελευταία φορά ελαφριά. Ρίχνουμε το μείγμα στο ταψί και ψήνουμε στο φούρνο για μία ώρα. Μόλις είναι έτοιμο, το βγάζουμε και το αφήνουμε να κρυώσει.
Ανακατεύουμε τη ζάχαρη άχνη με το ξινόγαλο κι αλείφουμε με το μείγμα αυτό το πάνω μέρος του κέικ. Ρίχνουμε αμέσως από πάνω την καρύδα.

Απολαμβάνουμε ...με τον συννεφιασμένο καιρό!

9 σχόλια:

  1. Μου αρέσει πολύ να κάθομαι στο μπαλκόνι μου. Είναι το αγαπημένο μου μέρος, φαντάζεσαι ότι τον Χειμώνα υποφέρω λίγο, αλλά αυτή η εποχή είναι η καλύτερη. Κάθομαι, πίνω το καφεδάκι μου και απολαμβάνω την δροσιά που τόσο έχω στερηθεί το καλοκαίρι. Μου αρέσει πολύ και όταν βρέχει, να είμαι κάτω από την τέντα και να χαζεύω. Οι υπόλοιποι στην οικογένεια με κοιτάνε περίεργα, αλλά εγώ παίρνω το βιβλίο μου, αράζω στην καρέκλα και τους αγνοώ! Ωραίο φαίνεται το κέικ σου, θα δοκιμαστεί, διότι διαθέτει αγαπημένα υλικά , ξινόγαλο και καρύδα. Καλό Φθινόπωρο να έχουμε. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμένα η συννεφιά δεν μου αρέσει, σας ομολογώ ότι μου προκαλεί πονοκέφαλο και έτσι δεν την συμπαθώ. Αισθητικά όμως είναι ωραία αναμφίβολα! Το γλυκό αυτο θα μοσχοβολάει υποθέτω ε? Μόνο όταν έχω καλεσμένους φτιάχνω κεικ γιατί μου αρέσουν υπερβολικά και αυτο συνιστά θανάσιμο κίνδυνο! Κρατάω τη συνταγή για μελλοντική χρήση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νότα
    Αμελί
    Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φέτος το καλοκαίρι δεν μπορώ να πω ότι κάθησα πολύ στο μπαλκόνι. Μία η ζέστη,μία τα κουνούπια...
    Τώρα όμως το απολαμβάνω γιατί έχει ωραία δροσούλα (και κουνούπια βεβαίως ακόμα...)
    ΣΥμφωνώ πως ο συννεφιασμένος ουρανός έχει ένα ενδιαφέρον.

    Το κεκάκι σου ωραίο και μυρωδάτο με την καρύδα. Ωραία ιδέα το ψήσιμό της.
    Μου άρεσε και η επάλειψη με το ξινόγαλο και την ζάχαρη... ωραίο και για άλλα κεικ.

    Καλό σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Marion
      Τα κουνούπια.....Τι εφιάλτης ήταν αυτός φέτος! Με το που έβγαινα στο μπαλκόνι άρχιζαν κανονική επιδρομή. Άσε όταν κατέβαινα στον κήπο για πότισμα. Εκεί πια ολόκληρο σύννεφο με ακολουθούσε. Στο τέλος πότιζα με μακρύ παντελόνι και μπλούζα μπας και γλιτώσω από τις άγριες διαθέσεις τους!

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. Crispy μου, υποθέτω θα είναι το ίδιο ωραίο και χωρίς την επάλειψη, έτσι δεν είναι; Σκεφτόμουν να το κάνω απόψε, αλλά το 1 φλιτζάνι ζάχαρη άχνη της επάλειψης δεν μου αρέσει και πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και τρώγεται χωρίς επάλειψη! Σπάνια βάζω σε γλυκά απλά αυτή τη φορά μου άρεσε η ιδ'εα ότι θα χρησιμοποιούσα ξινόγαλο.

      Σημείωση: Με το ταψί που χρησιμοποίησα το κέικ έγινε ψηλό. Αν θες να είναι πιο κοντό χρησιμοποίησε ταψί με λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα! Θρίαμβος! Μόνο αυτό έχω να σου πω. Το κέικ σου κέρδισε και τον δυσκολότερο της οικογένειας!
      To έκανα χωρίς την επάλειψη, στην μακρόστενη φόρμα μου. Πάρα πολύ ωραίο. Η καρύδα με το ξινόγαλο το κρατάνε ζουμερό πολύ.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    3. Νότα καλημέρα και καλό μήνα!
      Χαίρομαι πάρα πάρα πολύ! Είναι κι ένα κέικ που ταιριάζει όμορφα με τον καιρό των τελευταίων ημερών! :-)

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή