Κυριακή 1 Μαρτίου 2009

Ned Kelly ( + κάποιες αναμνήσεις που προέκυψαν)



Ο διaβόητος Νed


O Ε.Τ. της Κυριακής έδινε σήμερα δώρο dvd την ταινία ''Ned Kelly''. Ο Ned Kelly υπήρξε ένας διαβόητος κακοποιός στην Αυστραλία του 19ου αιώνα, που κατέληξε όμως να γίνει κάτι σαν εθνικός ήρωας για τη χώρα. Αυτό μάλλον πηγάζει από το γεγονός ότι τα έβαλε με την αγγλικής καταγωγής πλουτοκρατία της χώρας τη στιγμή που η εξαθλιωμένη εργατιά κυρίως ιρλανδικής καταγωγής υπέφερε και δεν είχε στον ήλιο μοίρα. Το ότι ένα δικό τους παιδί (το όνομά του κράζει τις ιρλανδικές ρίζες του) ύψωσε ανάστημα έναντι της αγγλικής ολιγαρχίας , ήταν αρκετό για να γίνει αντικείμενο λατρείας κι ας μην ήταν το καλύτερο παιδί στον κόσμο. Ο Ned Kelly ήταν γνωστός και για τη σιδερένια στολή του, η οποία έγινε κάτι σαν το σήμα κατατεθέν του. Όταν τον συνέλαβαν για τελευταία φορά , μεταφέρθηκε στις παλιές φυλακές της Μελβούρνης όπου και απαγχονίστηκε. Οι φυλακές αυτές έχουν γίνει πια μουσείο ,το Old Melbourne Gaol.http://www.oldmelbournegaol.com.au/ Από τις ζωηρότερες αναμνήσεις που έχω από τη Μελβούρνη (έχω γεννηθεί εκεί) είναι οι επισκέψεις στο μουσείο αυτό. Κατεβαίναμε, θυμάμαι, με τους γονείς μου τα Σάββατα στο κέντρο της πόλης για ψώνια ή βόλτα. 1-2 φορές η βόλτα περιέλαβε το Old Melbourne Gaol. Δεν είναι ακριβώς το μουσείο που ταιριάζει σ' ένα παιδί αλλά για κάποιο λόγο ο μακάβριος αυτός χώρος ασκούσε μια περίεργη έλξη πάνω μου, και θυμάμαι με πόσο φόβο και τρόμο αλλά και δέος περπατούσα τη μεγάλη κεντρική αίθουσα που οδηγούσε στο σημείο όπου γίνονταν οι απαγχονισμοί. Τα κελιά διατηρούσαν την παλιά , υγρή & σκοτεινή τους ατμόσφαιρα. Αυτό που έκανε ο επισκέπτης ήταν να κοιτά μέσα από τις κλειδαρότρυπες κι εκεί στη μέση του κελιού έβλεπε το τρομακτικό κέρινο ομοίωμα ενός κρατούμενου να τον κοιτά κατευθείαν στα μάτια. Ήταν ένα κέρινο ομοίωμα το οποίο ήταν πραγματικά πολύ τρομακτικό. Απ' αυτό το ομοίωμα είχα τη φαεινή ιδέα να αγοράσω μια καρτ-ποστάλ. Το πρώτο βράδυ είχα τρομερούς εφιάλτες ότι ο κρατούμενος αυτός ζωντάνευε και πεταγοταν πάνω, άνοιγε την πόρτα του κελιού και με κυνηγούσε για να με σκοτώσει. Την άλλη μέρα το πρωί η μητέρα μου ανακάλυψε ότι είχα βάλει την καρτ-ποστάλ κάτω από το μαξιλάρι μου! Για κάποιο νοσηρό λόγο (ένας Φρόιντ ξέρει γιατί!) ξαναέβαλα την κάρτα κάτω από το μαξιλάρι μου . Οι εφιάλτες συνεχίστηκαν για μερικές μέρες μέχρι που οι γονείς μου αγανάκτησαν από τις μεταμεσονύκτιες κραυγές μου και μου πήραν την κάρτα, την οποία παρά τα παρακάλια μου δεν μου επέστρεψαν ποτέ. 





Τώρα , γυρνώντας πάλι πίσω στον Ned Kelly , εκτός από την ταινία αυτή του 2003 , υπάρχει και μία πιο παλιά στην οποία τον διαβόητο κακοποιό ενσαρκώνει ο Mick Jagger!!!


Ο Mick ως Ned


Επίσης , ο πιο γνωστός Αυστραλός συγγραφέας ο Peter Carey έχει γράψει ένα βιβλίο το ''True History of the Kelly Gang'' , για το οποίο είχε κερδίσει το βραβείο Booker. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα με τον τίτλο '' Η αληθινή ιστορία της συμμορίας Κέλι''http://www.ellinikagrammata.gr/


το εξώφυλλο του βιβλίου


2 σχόλια:

  1. Νομίζω ότι είχα ακούσει την ιστορία του από το αφεντικό μου στις ΗΠΑ. Ήταν Αυστραλός. Και μένα θα με είχε καταγοητεύσει ως παιδί το ομοίωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. makari na xa me ki alloys ned kelly k palaiwkwstes

    ΑπάντησηΔιαγραφή