Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Spaghetti-wise!

Τις προάλλες είδα για πολλοστή φορά μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες , την ''Γκαρσονιέρα'' (''The apartment'') του Billy Wilder . Η ταινία , είναι μια τρυφερή κομεντί αλλά συγχρόνως και μια σάτιρα των ηθών της μεταπολεμικής , υπερμοντέρνας - σε σχέση με τα τότε δεδομένα του υπόλοιπου κόσμου- Αμερικής.  
Σε μια από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας , ο κεντρικός ήρωας ο C.C.Baxter (τον υποδύεται απαράμιλλα ο Jack Lemmon) , ενώ ετοιμάζει spaghetti and meatballs , στραγγίζει τα ζυμαρικά ......με τη ρακέτα του τέννις!!! Δεν τα καταφέρνει κι άσχημα!

-Πώς πάει;
-Τέλεια! Πήρα το πρώτο σετ!!

Ξέρετε , σε πολλούς έχει συμβεί να ξεκινούν με άκρατο ενθουσιασμό μαθήματα αντισφαίρισης (κι όχι μόνο) και με τον καιρό ο ενθουσιασμός πέφτει μέχρι που το κοντέρ του ενθουσιαζόμετρου (!) δείχνει μηδέν! Και τότε τις δόλιες τις ρακέτες τις τρώει το μαύρο το σκοτάδι (της αποθήκης) ή η σκόνη (στο μπαλκόνι)! Έτσι σκέφτηκα να σας προτείνω...μια αλλαγή χρήσης εκείνης της ξεχασμένης ρακέτας! Τώρα που το σκέφτομαι, έχετε προσέξει πόσα όργανα γυμναστικής κείτονται μόνα κι έρμα στα μπαλκόνια; Κάποια βέβαια , για καλή τους τύχη , πήραν.....μετάταξη κι έγιναν ...απλώστρες!!!!!

Τέλος πάντων , το θέμα μας δεν είναι ούτε τα παροπλισμένα όργανα γυμναστικής , ούτε οι αλλαγές χρήσης των ρακετών. Το θέμα μας είναι η σπαγγετάδα που έφτιαξε εκείνο το βράδυ ο C.C.Baxter!  Spaghetti-meatballs λοιπόν, μια φαμόζα σπαγγετάδα όχι εκ της Ιταλίας ορμώμενη αλλά εξ Αμερικής. Λέγεται ότι την ''εφηύραν'' οι πρώτοι Ιταλοί μετανάστες κι έγινε ένα πιάτο που το αγάπησε ένα ολόκληρο έθνος! Κι όχι μόνο!

Spaghetti-meatballs 
(Σπαγγέτι με κεφτεδάκια σε σάλτσα ντομάτας)



Υλικά (για 4 άτομα)
300 γρ κιμά μοσχαρίσιο (όσοι αρέσκονται σε μίξη χοιρινού-μοσχαρίσιου κρέατος, ας χρησιμοποιήσουν τον κιμά της αρεσκείας τους)
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
3-4 κουταλιές ψιλοκομμένο (και φρεσκο-  ψιλοκομμένο!) μαϊντανό
1 αυγό
2 φέτες ψωμί (όσο πιο μπαγιάτικο τόσο το καλύτερο)
λίγο γάλα
λίγο λάδι
αλάτι πιπέρι
Για τη σάλτσα θα χρειαστείτε:
2 κονσέρβες ολόκληρες ντομάτες που θα περάσετε από το μούλτι (όσοι αρέσκεστε να μαγειρεύετε με φρέσκια ντομάτα το καταχείμωνο , πάω πάσο!!!)
3-4 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
λάδι
επιπλέον μαϊντανό
αλάτι πιπέρι.
1 πακέτο σπαγγέτι

Μουσκεύετε το ψωμί στο γάλα για λίγη ώρα. Το στύβετε καλά και το τρίβετε. Σ'ένα μπωλ αναμιγνύετε τον κιμά , το κρεμμύδι, το αυγό , το ψωμί , τον μαϊντανό , αλάτι , πιπέρι , λάδι. Ζυμώνετε το μίγμα. Το αφήνετε στο ψυγείο για λίγη ώρα. Μετά από μισή ώρα αρχίζετε και τo πλάθετε σε ολοστρόγγυλα  κεφτεδάκια -όσο πιο μικρά τα πλάθετε τόσο πιο νόστιμα θα είναι. Σ'ένα τηγάνι ζεσταίνετε καλά λάδι. Τηγανίζετε για λίγο τα κεφτεδάκια ίσαμε να πάρουν ωραίο χρώμα και να αποκτήσουν κρουστή επιφάνεια. Τα απλώνετε σε απορροφητικό χαρτί κουζίνας να φύγει το υπόλειμμα λαδιού. Σ' ένα άλλο τηγάνι ζεσταίνετε λίγο λάδι όπου σωτάρετε τα σκόρδα (Προσοχή! Προσοχή! Μην σας μαυρίσουν!). Προσθέτετε την ντομάτα , αλάτι και πιπέρι. Μόλις πάρει βράση η σάλτσα , προσθέτετε τα κεφτεδάκια και σιγοβράζετε για 40 λεπτά περίπου. Στα μισά περίπου βράζετε το νερό όπου θα μαγειρέψετε τα σπαγγέτι αυστηρά al dente. Μόλις είναι έτοιμη η σάλτσα ρίχνετε τον επιπλέον μαϊντανό. Ανακατεύετε μαζί σάλτσα και ζυμαρικά και σερβίρετε αμέσως. Συνιστώ ανεπιφύλακτα να συνοδευτεί με (αυστηρά φρεσκοτριμμένο!) τυρί: κεφαλοτύρι , παρμεζάνα ό,τι θέλετε. Κι οπωσδήποτε κρασί. Αυστηρά κόκκινο!



Crispy's confession : Μήπως ακούστηκα κάπως αυστηρή σήμερα; Μη εκείνο , μη το άλλο, προσέξτε το παράλλο! Μπορεί. Αλλά δύο πράγματα που μισώ περισσότερο στη μαγειρική είναι : 1) Το καμμένο σκόρδο στο σωτάρισμα. Απαράδεκτο! 2) Το προ-τριμμένο τυρί! Το μισώ , το απεχθάνομαι , με απωθεί. Είναι αρκετοί, που όσο τυρί αγοράζουν , το τρίβουν όλο , το βάζουν σ'ένα μπωλ...κι όποτε με το καλο τελειώσει! Κι όσοι το κάνουν αυτό, έχουν τη λανθασμένη πεποίθηση ότι όλον αυτό τον καιρό το τυρί παραμένει αναλοίωτο! Αμ δε!

20 σχόλια:

  1. Ωραία, μπαίνει στα to-do η ταινία!
    Ζουμερά τα κεφτεδάκια, μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάλι νοστιμιές μαγειρεύεις!! Ήσουν λίγο αυστηρή αλλά οι καλές δασκάλες ήταν πάντα λίγο αυστηρές. Αλλιώς οι μαθητές χαλαρώνουν!!
    Φιλιά Δέσποινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξέρω γιατί αλλά αυτό το πιάτο ποτέ μου δεν το συμπάθησα,κάτι δε μου κολλάει...a questo punto προτιμώ τα Ελληνικότατα μακαρόνια με μοσχάρι,κλάσεις ανώτερα αν μαγειρευτούν σωστά.
    Τα Spaghetti with meatballs είναι όντως Αμερικανιά αλλά παίζει να το επινόησαν οι Ιταλοαμερικάνοι όπως μας πληροφορεί η 'αυστηρή' Crispy, άλλωστε υπάρχει στην Καλαβρία μια τοπική συνταγή ζυμαρικών φούρνου με κεφτεδάκια (και άλλα τινά ων ουκ έστι αριθμός,από αρακά μέχρι βραστά αυγά...),ένα πιάτο αδιαβάθμητης βλακείας κ κακογουστιάς.

    Γενικά να πω ότι ενώ μου αρέσουν πολύ τα ζυμαρικά,δυσανασχετώ μπροστά στην Ιταλοβουκολική μανία κ όχι μόνο να τα μαγειρεύουν με οτιδήποτε από φασόλια και φακές μέχρι πατάτες κ σαρδέλες.Hold on guys and keep away from the nutella jar!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @MyKitchenDiary
    Για μένα είναι κλασική ταινία! Πιστεύω ότι θα σου αρέσει κι εσένα.




    @Blueprint
    Είναι κάποια πράγματα που με τίποτα δεν μπορώ να ανεχτώ! Τριμμένο τυρί από τον προηγούμενο μήνα;;; Τς , τς , τς!



    @lg
    Look who's being grumpy!!
    Επειδή εμείς λατρεύουμε τα ζυμαρικά και τα τρώμε σε οποιαδήποτε εκδοχή με ο,τιδήποτε , θα μας επιτρέψετε να τρώμε ακόμα και με...Nutella!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επειδή αγαπάω Crispy,της επιτρέπω να τα τρώει όπως θέλει,όπως εκείνη μου επιτρέπει να είμαι όσο στρυφνός θέλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. :-)))
    Βλέπω σε λίγο καιρό να βάζεις και δεύτερο g στο όνομα σου :lost grumpy gastronaut!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι κακή ιδέα,άλλωστε εγώ γκρινιάζω επειδή έχω άποψη το οποίο ειναι σαφώς προτιμότερο απο το να μην έχω κ να μ αρέσουν όλα,αρκεί βέβαια να μην καταντώ σπασικλάκι.

    Πάντως εκείνο το αβαταρ με την κούπα το προτιμούσα.

    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι , συμφωνώ απόλυτα με αυτό που γράφεις , για μένα είναι σημαντικό να μαθαίνω τις απόψεις των άλλων όποιες κι αν είναι αυτές! Ένας κόσμος όπου όλοι θα συμφωνούσαν ομόφωνα για καθετί θα ήταν απίστευτα βαρετός!!!
    Επειδή διάβασα το σχόλιο σου κρατώντας ένα φλιτζάνι καφέ -σημάδι! σημάδι!- επαναφέρω εκείνη τη φωτογραφία. (Παρεμπιπτόντως τη φωτό του προφίλ την έχω αλλάξει 10000 φορές τον τελευταίο καιρό!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εγω παλι το λατρευω αυτο το πιατο
    το εκανε η μαμα μου, οποτε οπως και να εχει θα ειναι παντα ψηλα στην προτιμηση μου, απλος... το κανω με τα κεφτεδακια της προηγουμενης ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Crispy Μου, καλημέρα! Αυτό το πιάτο εγώ το φτιάχνω πολύ συχνά, αλλά δεν ήξερα την προέλευσή του και ότι το τρώνε κι άλλοι! Απλώς μου αρέσει να συνοδεύω τα κεφτεδάκια μου με μακαρόνια, παρά με ρύζι και να φτιάχνω σαλτσούλα από φρέσκια ντομάτα! Τα κεφτεδάκια τα φτιάχνω ακριβώς όπως γράφεις, απλώς αν δεν τα βουτήξω στη σάλτσα και θέλω να τα φάω σκέτα, βάζω φρέσκια ντομάτα στο ζύμωμα. Κι έτσι βγαίνουν ακρετά ζουμερα! Για το σκόρδο που λες, δεν το συζητώ, έχεις απόλυτο δίκιο! Αλλά το τυρί κι εγώ πολλές φορές το κρατάω σε τάπερ τριμμένο και το ξέρω ότι δεν είναι το ίδιο με το να το τρίψω εκείνη τη στιγμή, αλλά είναι θέμα ευκολίας, όταν βιάζεσαι. Έτσι κι αλλιώς, δεν μένει πολλές μέρες. Σε λιγότερο από βδομάδα καταναλώνεται. Καλή Κυριακή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @έλλε-τζι
    Ταιριάζει καλύτερα και με τραγούδι που έχω στο κλιπ ήχου!!




    @Ελευθερία
    Ναι ακριβώς , είναι ιδανικό πιάτο για κεφτεδάκια που έχουν μείνει από την προηγούμενη! Το ίδιο έκανε κι η μητέρα μου!



    @emmanouela
    Είναι ένα πιάτο που γενικά είναι ευρέως γνωστό. Η μητέρα μου το έφτιαχνε από την Αυστραλία θυμάμαι. Και φυσικά υπάρχουν παραλλαγές , ο τρόπος που το φτιάχνω διαφέρει ελαφρώς από τη βασική συνταγή.
    Δεν μπορώ καθόλου το προ-τριμμένο τυρί. Όσο κι αν βιάζομαι έχω έναν τρίφτη χειρός και το τρίβω την ώρα ακριβώς που σερβίρω πάνω από το πιάτο!
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θα φτιάξω σύντομα τα λαχταριστά σου κεφτεδάκια, και θα ..ακολουθήσω ολες τις υποδείξεις που συνοδεύουν την συνταγή ,γιατί θεωρώ οτι ειναι σωστές και καλά κάνεις και αναφέρεσαι στις λεπτομέρειες..Αλωστε, η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά!!!!
    Τώρα ψάχνω την ταινία, μου κίνησε το ενδιαφέρον!!!
    Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @RIRI
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Η ταινία είναι εξαιρετική και το πρωταγωνιστικό ζευγάρι Λέμμον-Μακλέην από τα πολύ αγαπημένα μου!
    Οι λεπτομέρειες όντως κάνουν τη διαφορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ω ναι αυτό το ετοιμο τριμμένο τυρί είναι πάντα εντελώς αποτυχημένο, μάλλον γιατί είναι κακής ποιότητας ή γιατί μπερδεύουν τυριά μεταξύ τους. Τις μακαρονάδες τις προτιμώ με σάλτσα ντομάτας μόνο, με πολύ πιπέρι και πολύ μαιντανό! Μπορώ να φάω ατελείωστες ποσότητες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. zekia
    το χειρότερο είναι όταν αυτό το έτοιμο τριμμένο τυρί στο έχουν ήδη πάνω στο φαγητό! Έχω ρίξει ουκ ολίγους καβγάδες σε εστιατόρια για αυτό το ζήτημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Την είδα την ταινία crispy και την λάτρεψα! Μου αρέσει πολύ ο παλιός αμερικάνικος κινηματογράφος! Ίσως δεν είναι το σωστό blog για αυτό το σχόλιο, αλλά δεν κρατήθηκα!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @jenny
    Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε! Είναι και γυρισμένη στη Ν.Υ κι εγώ έχω μια λατρεία για την πόλη αυτή! Κι επειδή δεν έχω πάει ποτέ προσπαθώ να τη ''ζω'' μέσα από ταινίες , σειρές ή βιβλία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ε πρέπει οπωσδήποτε να έρθεις τότε!
    Εγώ μένω στην ΝΥ και συμφωνώ μαζί σου...δεν γίνεται να μην την λατρέψεις!
    Let me know αν ανηφορίσεις ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @jenny
    Ευχαριστώ! Είναι όνειρο ζωής! Ελπίζω να το καταφέρουμε κάποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή