Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Μ' ένα σμπάρο...

Από όλες τις αποφάσεις που πήρα προ ημερών -ενώπιον σας!- για το νέο έτος σήμερα θα εφαρμόσω τις δύο -- παρεμπιπτόντως να σημειώσω ότι -πράγμα περίεργο!- μέχρι στιγμής δεν έχω σπάσει ούτε ένα πιάτο , ούτε ένα ποτήρι ...αλλά μου μένουν άλλες 354 μέρες...χμμμμ!
Σήμερα λοιπόν θα παρουσιάσω ένα νέο πιάτο με όσπρια. Όπως βαρύγδουπα ανακοίνωσα -σαφώς επηρεασμένη από τον τρόπο που κάνουν τις ανακοινώσεις τους οι όχι και τόσο συμπαθείς, όσο ...τα όσπρια (!!!),  πολιτικοί μας!-  ανακήρυξα το 2011 Έτος Οσπρίων! Κάθε μήνα θα φτιάχνω ένα πιάτο με όσπρια , που είτε δεν θα το έχω αναρτήσει ξανά είτε θα μαγειρεύεται για πρώτη φορά και κατόπιν έγκρισης θα αναρτάται. Στη ''Σελίδα συνταγών'' θα δημιουργηθεί ειδική στήλη. Δράττομαι της ευκαιρίας να σας πω ότι,  όσοι ψάχνετε τις συνταγές του μπλογκ , να προτιμάτε τη ''Σελίδα συνταγών'' -που για όσους αποπροσανατολίζονται εύκολα , να σημειώσω ότι βρίσκεται κάτω από τον τίτλο του μπλογκ- κι όχι τις ετικέτες - οι οποίες βρίσκονται αυτή τη στιγμή κάπου δεξιά στην οθόνη...και είναι  υπό αναδιάρθρωση- κάτι σαν το ελληνικό χρέος ένα πράγμα...!!!!
Έτσι , σήμερα έχω την πρώτη από τις 12 συνταγές με όσπρια , την οποία όμως βρήκα σε περιοδικό που αγόρασα πριν λίγες μέρες. Κι όπως δήλωσα στα resolutions , θα φτιάχνω τουλάχιστον μία συνταγή από κάθε περιοδικό που θα αγοράσω μέσα στο νέο έτος.  Η συνταγή λοιπόν , που παρουσιάζεται σε αυτήν την ανάρτηση -διασκευασμένη και προσαρμοσμένη επί το ελληνικότερο βέβαια- προέρχεται από το τεύχος Ιανουαρίου του ιταλικού ''Sale & Pepe''. Οι Ιταλοί μάλλον λατρεύουν το συνδυασμό όσπρια- ζυμαρικά.Και για να είμαι ειλικρινής, εγκρίνω αυτόν τον συνδυασμό με μεγάλο ενθουσιασμό,  άλλωστε σας είχα παρουσιάσει παλιότερα δύο ανάλογες συνταγές: εδώ κι εδώ ). Έχω την εντύπωση ότι το πιάτο γίνεται πιο ελαφρύ και πιο εύπεπτο.


Φακές με λουκάνικο και ζυμαρικά
(2011 Έτος οσπρίων: Ιανουάριος)



Υλικά (για 4 άτομα)

150 γρ φακές
300 γρ λουκάνικο χωριάτικο κομμένο σε μικρά κομμάτια (Στη χώρα μας βγάζουμε εξαιρετικά χωριάτικα λουκάνικα. Τώρα τελευταία χρησιμοποιώ κάτι εκπληκτικά bio μοσχαρίσια λουκάνικα όμορφα και διακριτικά αρωματισμένα με μπαχαρικά.)
150 γρ ζυμαρικά πέννες
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
1 καρότο ψιλοκομμένο
1 κονσέρβα ντομάτα ψιλοκομμένη
1-1,5 λίτρο ζωμό (ό,τι προτιμάτε)
2 φύλλα δάφνης
αλάτι
πιπέρι
λάδι

Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε λίγο λάδι. Σε αυτό σωτάρουμε πολύ καλά τα κομμάτια λουκάνικου. Μόλις ροδίσουν καλά και βγάλουν το λίπος, τα βγάζουμε από την κατσαρόλα και τα αφήνουμε σε ένα μπολ. Στην ίδια κατσαρόλα σωτάρουμε το κρεμμύδι και το καρότο μέχρι να ξανθύνει και να μαλακώσει το κρεμμύδι. Προσθέτουμε το ζωμό και τη ντομάτα, αφήνουμε να πάρει μια βράση και προσθέτουμε τις φακές και τα φύλλα δάφνης, αλατοπιπερώνουμε. σκεπάζουμε και αφήνουμε το φαγητό να βράσει για 30-35 λεπτά περίπου, μέχρι οι φακές να γίνουν al dente.
Ρίχνουμε τα ζυμαρικά και συμπληρώνουμε με βραστό νερό αν χρειάζεται. Βράζουμε μέχρι να γίνουν al dente και το όσπριο να έχει χυλώσει λίγο. Ρίχνουμε στην κατσαρόλα το σωταρισμένο λουκάνικο, ανακατώνουμε και σερβίρουμε αμέσως. 

11 σχόλια:

  1. Χμμ, δεν ξέρω ποιο μου φαίνεται πιο αντιπαθητικό: ένα πιάτο όσπρια ή ένας πολιτικός!?! Γιατί θα έχεις καταλάβει ότι τα περισσότερα όσπρια δεν τα τρώω!!! Πάντως φακές φτιάχνω συχνά για το Σταμάτη μου, που δεν φταίει σε τίποτα να μην τα τρώει επειδή εγώ είμαι χαζή! Συχνά βάζω στις φακές και τον αρακά λουκάνικα κοτόπουλου, αλλά ποτέ δεν έχω δοκιμάσει όσπρια με ζυμαρικά! Θα το κάνω, αλλά δεν θα δοκιμάσω! Ο κριτής θα είναι ο Σταμάτης μου!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @emmanouela
    xa xa! Αχ , τι θα κάνουμε με σένα! Μικρή στην Αυστραλία , θυμάμαι δεν έτρωγα τίποτε σχεδόν, ήμουν πολύ μίζερη. Όταν ήρθα στην Ελλάδα άλλαξα αναγκαστικά διατροφικές συνήθειες και παραδόξως τα πρώτα που λάτρεψα ήταν τα όσπρια!!
    Υπόσχομαι ότι -καλώς εχόντων των πραγμάτων- οι δύο επόμενες συνταγές θα σου αρέσουν πολύ περισσότερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τις φακες πολλες φορες τις βλεπω συνδυασμενες με αλλα υλικα αλλα δεν δοκιμασα ποτε να κανω.. αλλα αυτο μου τραβηξε την περιεργεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν πρόκειται ποτέ να αρχίσω να τα τρώω Κρίσπυ μου! Δυστυχώς! Έπρεπε να δεις το ύφος της γιαγιάς του Σταμάτη, ετών 90, όταν κάτσαμε στο τραπέζι και κάθετι που μου πρόσφερε έλεγα ότι δεν το τρώω!!! Τι να κάνω? Το ξέρω, είναι αγένεια, αλλά δεν μπορώ να φάω κάτι με το ζόρι!

    Α, κάτι άσχετο: Το ένα Πρεσιέ ηταν Ακαδημίας & Κριεζώτου γωνία, προς Κολωνάκι και το άλλο στην Καρνεάδου, Κολωνάκι, το οποίο μπορεί και να υπάρχει ακόμα! Δεν ξέρουμε λεπτομέρειες, γιατί η μαμά πηγαίνει πολύ σπάνιο στο κέντρο και δεν το έχει παρακολουθήσει το θέμα! Πάντως το είχε η Καψή με τα ξενοδοχεία και ο Κουρούπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Ελπινίκη
    Νομίζω ότι τα πιάτα που συνδυάζουν όσπρια με κάτι άλλο και πολύ νόστιμα είναι και πιο εύπεπτα- γιατί δεν έχεις να κάνεις μόνο με όσπριο!
    Δες και τα άλλα δύο πιάτα που έχω αναρτήσει και συνδυάζονται πάλι ζυμαρικά με όσπρια.


    @emmanouela
    Σ'ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Τα εστιατόρια που έβλεπα εγώ παλιά ανεβαίνοντας προς το ifa είναι άλλα- η Κριεζώτου είναι χαμηλά , αλλά θυμήθηκα ποιο ήταν.
    Δεν το θεωρώ καθόλου αγενές να λες σε ξένο σπίτι ότι δεν σου αρέσει κάποιο φαγητό. Έτσι αποφεύγονται διάφορες...δυσάρεστες καταστάσεις!!! Και ποτέ μα ποτέ δεν έχω φάει κάτι που δεν θέλω με το ζόρι κι ούτε πρόκειται- όσο κι αν μου υπόσχονται ότι είναι ''πολύ ωραίο''!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απλώς η οικοδέσποινα ετοιμάζει με χαρά όλα αυτά που εκείνη βρίσκει θαυμάσια και έχει να αντιμετωπίσει έναν δύστροπο καλεσμένο που δεν τρώει τίποτα! Ε, είναι κάπως απογοητευτικό!! Καλά, αυτό το ''φάτο, είναι πολύ νόστιμο'' και το ''εσύ χάνεις'', με εκνευρίζουν αφάνταστα!!!! Γιατί ο καθένας μας αντιλαμβάνεται διαφορετικά το νόστιμο και το καλό και τα γούστα διαφέρουν, οπότε είναι μάταιο να προσπαθείς να πείσεις κάποιον να δοκιμάσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι σωστά , υπάρχει κι αυτή η εκνευριστική φράση....''Εσύ χάνεις''!
    Πάντως θα σου έχει τύχει κι εσένα σαν οικοδέσποινα κάποιος δύστροπος καλεσμένος. Εγώ προσπαθώ να θυμηθώ τι αρέσει στον έναν ή τον άλλον αλλά επειδή είναι λίγο δύσκολο να κρατώ ...αρχείο, τους παίρνω τηλέφωνο και τους ρωτώ: ''Τρως αυτό;'' , ''Μήπως είσαι αλλεργικός σε εκείνο;'' κι έτσι το ζήτημα απλοποιείται μέχρι ένα σημείο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Nαι, σίγουρα...! Έτσι κι αλλιώς, δεν έχει τύχει να καλέσω αγνώστους ή ξένους που να μην ξέρω τι τρώνε, αλλά και πάλι αν τύχαινε, δεν θα με πείραζει να αρνηθεί κάποιος να φάει κάτι δικό μου! Σκέψου όμως σε μια γιαγιά πώς φάνηκε όταν είδε ότι υπάρχει άνθρωπος που δεν τρώει ντολμαδάκια και ραβανί με αμύγδαλο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ξεκίνησες καλά με τις αποφάσεις σου και χαίρομαι (να δώ εγώ τι θα κάνω με τις δικές μου...). Οι φακές είναι το μόνο όσπριο που αγαπούμε όλοι. Ιδίως η μικρή μου. Τώρα που γράφω έχω βαλει και βράζουν και η μικρή ξερογλύφεται. Ευτυχώς, γιατί τα υπόλοιπα όσπρια δεν χαίρουν της ίδιας εκτίμησης στο σπίτι μας. Το λουκάνικο πάντως μου άρεσε!!
    Φεύγω γιατί έχω να κάνω και ένα κέικ σήμερα!!
    Καλό βράδυ
    Δέσποινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Crispy, σου άφησα ένα σχόλιο σε ένα παλιό σου ποστ για shortbreads! Ελπίζω να το δεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @blueprint
    Μου κάνει εντύπωση αλλά όντως σχεδόν σε όλα τα παιδιά αρέσουν οι φακές! Έχω έναν ανιψιό , ο οποίος είναι η επιτομή του ιδιότροπου , εν τούτοις τρελαίνεται για φακές!
    Θα προσπαθήσω όσο μπορώ να εφαρμόσω αυτές τις αποφάσεις. Τώρα είναι αρχή του χρόνου κι είμαι ακόμη ζεστή!
    Καλό βράδυ!




    @emmanouela
    Ναι , το είδα το σχόλιο αλλά το καταραμένο το chrome δεν με άφηνε να μπω στο μπλογκ. Τελικά μπήκα από explorer και σου άφησα ένα σχόλιο με επεξηγήσεις. Έχω αφήσει και σχόλιο στο δικό σου μπλογκ , μήπως τυχόν δεν μπορεί να μπει κανείς στο δικό μου!
    Καλή επιτυχία και με τα cupcake και με τα μπισκότα . Περιμένω εντυπώσεις!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή