Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Το... παντζάρι και το ρεβίθι!

Χθες στη λαϊκή...
Θα μου επιτρέψετε να ανοίξω εδώ μια μικρή παρένθεση:
(Το να δουλεύεις απόγευμα έχει τα καλά του. Μια φορά την εβδομάδα μπορείς να επισκεφτείς τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς σου και να χορτάσεις φρεσκάδα, γεύσεις, αρώματα, όλα τα καλά που η μαμά φύση μας δίνει απλόχερα -τρόπος του λέγειν! Τώρα την άνοιξη, οι λαϊκές αγορές παίρνουν τα πάνω τους, με αποκορύφωμα βέβαια το καλοκαίρι που είναι η πιο συναρπαστική εποχή....από άποψη λαϊκής πάντα!)
Κλείνει η παρένθεση μας κι επιστρέφουμε στη λαϊκή, όπου μπορεί να ξέχασα να αγοράσω αγκινάρες αλλά έπεσα πάνω σε κάτι καταπληκτικά παντζάρια!



Μικροί, τρυφεροί βολβοί και φύλλα που ήταν αδύνατο να τους αντισταθώ! Τα έβρασα για το βράδυ και κράτησα λίγους βολβούς για να φτιάξω το πιάτο που θα σας παρουσιάσω σήμερα. 
Έχω μια φίλη Ροδίτισσα, η οποία εκτός από κοσμοπολίτικη φιγούρα είναι και καταπληκτική μαγείρισσα. Της έλεγα από παλιά ότι θα διέπρεπε στον χώρο της εστίασης -με άλλα λόγια την προέτρεπα να ανοίξει εστιατόριο!- εκείνη όμως προτίμησε να αφοσιωθεί στην Ισπανική γλώσσα με λαμπρότατες επιδόσεις, μεταπτυχιακούς τίτλους κι ήδη έχει ξεκινήσει το διδακτορικό της. Σε ένα από τα πρώτα της τραπέζια, η Μίκα μας είχε παρουσιάσει ως ορεκτικό χούμους με παντζάρι! Ήταν εκπληκτικό, από τα ωραιότερα ορεκτικά που μπορεί να φανταστεί κανείς! Από εκείνες τις γεύσεις που μια ζωή να περάσει δεν τις ξεχνάς ποτέ!

Χούμους με παντζάρι
(2011 Έτος οσπρίων: Απρίλιος)



Υλικά
150 γρ ρεβύθια τα οποία θα βάλετε στο νερό αποβραδίς
2 βρασμένα παντζάρια
2,5 κουταλιές σούπας ταχίνι
1 σκελίδα σκόρδο
1 κουταλάκι του καφέ κύμινο
τουλάχιστον μισό φλιτζάνι λάδι
το χυμό ενός λεμονιού
αλάτι


Βράζετε τα ρεβίθια για όσο χρειαστεί (Όπως έχω ξαναπεί τα βιολογικά είναι πεντανόστιμα μεν, ελαφρώς πεισματάρικα στο βράσιμο δε!). Τα στραγγίζετε και τα αφήνετε να κρυώσουν. 
Σε μια μουλινέτα ή ένα food processor χτυπάτε το ταχίνι με το σκόρδο, το λεμόνι, λίγο αλάτι και λίγο λάδι. Προσθέτετε τα παντζάρια και συνεχίζετε το χτύπημα. Στη συνέχεια προσθέτετε τα ρεβίθια λίγα λίγα, με λίγο λάδι συγχρόνως και χτυπάτε μέχρι να γίνει κρεμώδες το μίγμα. Αν τυχόν είναι σφιχτό ρίχνετε λίγο λάδι ακόμη (ή νερό στο οποίο έχουν βράσει τα ρεβίθια- πολύ λίγο όμως λόγω παντζαριών). Τέλος προσθέτετε λίγο κύμινο και χτυπάτε μια φορά ακόμη.

Crispy's warning! : Το ορεκτικό αυτό είναι από εκείνα που απλά δεν μπορείς να ....σταματάς να τρως! Χωρίς να το καταλάβεις θα έχεις φάει μισή φρατζόλα ψωμί ή όλο το πακέτο από αραβικές πίτες με τις οποίες το χούμους μας ταιριάζει γάντι!

Η συνταγή είναι στο πλαίσιο του αφιερώματος 2011: Έτος οσπρίων!!- Κάθε μήνα και μια ιδιαίτερη συνταγή με όσπρια.

Last but not least: Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ την κα. Μυρτώ Αθανασοπούλου που στο άρθρο της στην ηλεκτρονική εφημερίδα iefimerida ''10 ελληνικά food blog που αγαπάμε'' , συμπεριέλαβε και τούτο το blog! Είναι η πρώτη φορά, μετά από 2,5 χρόνια λειτουργίας που γίνεται αναφορά, σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο, στο ''as crisp as it gets''! Και πάλι, ευχαριστώ!

8 σχόλια:

  1. Πολύ trendy ανοιξιάτικη εμφάνιση (λόγω χρώματος) έχει το πεντανόστιμο αυτό ορεκτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εντυπωσιάστηκα!!
    Αντιγραφω την συνταγή πάραυτα!!!
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξέρω πώς αλλά θα το ταιριάξω σε τραπέζι το Σάββατο με φίλους!
    Tα φιλιά μου.
    xo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάτι μου κάνει εμένα αυτός ο συνδυασμός και τα ντιπάκια παντός τύπου τα αγαπημένα μου οπότε αντιγράφεται η συνταγούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @amelie
    Καλημέρα! Το χρώμα είναι όντως εντυπωσιακό! (Εμένα μου κάνει σε...παγωτό φραμπουάζ!)



    @ΕΛΕΝΑ
    Καλημέρα! Αν το φτιάξεις ότι σου αρέσει πιο πολύ σαν γεύση-λεμόνι, κύμινο- τόνισε το. Για παράδειγμα, εγώ το ''πατάω'' στο λεμόνι!



    @Chryssa
    Καλημέρα! Ως ορεκτικό συνοδευόμενο με ψημένη αραβική πίτα θα δώσει μια εσάνς ανατολής στο τραπέζι....κι αρκετό χρώμα!! Αν το φτιάξεις, περιμένω εντυπώσεις!




    @Έφη
    Καλημέρα! Κι εμένα μου αρέσουν τα ντιπ! Είναι και βολικά! Όταν γυρνώ αργά στο σπίτι, είναι ιδανική λύση με λίγο ψωμί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου-γεια σου!
    Το έφτιαξα και μου άρεσε πολύ!
    Ήθελα λοιπόν να σ΄ευχαριστήσω για τη συνταγή και να σε συγχαρώ για το μπλογκ - το βρίσκω υπέροχο (παρόλο που, απ΄ότι βλέπω, εσύ είσαι λιγότερο σίγουρη ως προς αυτό / κακώς όμως)

    Το τελείωσες το "Διορθώσεις"; Διαβάζω τώρα το "Ελευθερία" του ίδιου και θα μ΄ενδιέφερε να μάθω πώς σου φάνηκε...

    Καλή συνέχεια (και πάλι μπράβο για όλα τα ωραία)
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εντυπωσιακό ! Και σαν χρώμα και σαν σύνθεση!
    (Αλήθεια γιατί δεν σου αράσουν οι φωτογραφίες σου; )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @M.K.
    Καλημέρα! Ευχαριστώ πολύ για τα καλά και κολακευτικά λόγια! Και χαίρομαι που σου άρεσε η συνταγή!
    Όχι, δεν έχω τελειώσει ακόμα τις ''Διορθώσεις''- το οποίο παρεμπιπτόντως μου αρέσει πολύ! Έχω σκοπό να διαβάσω και το ''Ελευθερία'' αλλά προηγούνται 2 βιβλία του Χ. Μουρακάμι τον επόμενο καιρό , συν Α. Καμιλέρι κι Α.Νταλ (να μην ξεχνάμε και την αγάπη μας στο αστυνομικό μυθιστόρημα!!)
    Καλό Σ/Κ!
    Υ.Γ.: Όντως δεν αισθάνομαι ιδιαίτερα σίγουρη ούτε για τα γραπτά μου ούτε για την απόδοση μου ως ....blogger!




    @Vita
    Καλημέρα! Όντως το χρώμα είναι εντυπωσιακό (και δεν έχω ''πειράξει'' τη φωτογραφία!).
    Οι φωτογραφίες μου είναι χάλια, πρωτ'απ'όλα γιατί δεν έχω καλή μηχανή κι όπως έχω πει δεν έχω διαβάσει το εγχειρίδιο χρήσης (όπως κάνω συνήθως με γκάτζετς), μετά έχω και πρόβλημα με το φως- η κουζίνα μου παραείναι φωτεινή, καμιά φορά μεταφέρω το αντικείμενο προς φωτογράφιση...στο σαλόνι!!!
    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή