Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

With a little help from my friends (#2)

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης.

Την ίδια μερα που ήρθε στο inbox η συνταγή από την Άννα, ήρθε αργότερα και συνταγή από τη Μίκα, η οποία εδώ και κάποια χρόνια ζει στη Γρανάδα της Ισπανίας. Με τη Μίκα γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, κι έχω πει -κι επιμένω σε αυτό- ότι είναι από τα πιο γκουρμέ άτομα που έχω γνωρίσει ποτέ. Η Μίκα άλλωστε είχε γράψει για το blog εκείνη την καταπληκτική ανάρτηση για την Μαροκινή κουζίνα. Αν δεν έχετε διαβάσει την συγκεκεκριμένη ανάρτηση, διαβάστε την οπωσδήποτε.

Μια καλή φιλη της Μίκας, η María Ángeles Callejón, της έμαθε μια τυπική ανδαλουσιανή συνταγή, πρόκειται για μια σάλτσα που λέγεται "ajopollo". Το παράξενο με αυτήν την σάλτσα είναι ότι, ενώ φτιάχνεται με τρία από τα απλούστερα υλικά που μπορεί να σκεφτεί κανείς, είναι απίστευτα νόστιμη (...κι ελαφρώς εθιστική!). Σερβίρεται κυρίως με πατάτες αλλά η Μίκα μου έγραψε ότι μπορεί να συνοδέψει κουνουπίδι, κοτόπουλο (στα προσεχώς) αλλά και φιλέτο ψάρι. Εμείς το φτιάξαμε με πατάτες και μας άρεσε τόσο που το φτιάξαμε δεύτερη φορά μες την εβδομάδα!


Patatas en ajopollo (Πατάτες με ανδαλουσιανή σάλτσα "ajopollo")



Υλικά για 4 άτομα

4 μέτριες - μεγάλες πατάτες καθαρισμένες και κομμένες σε μεγάλα κομμάτια
2 σκελίδες σκόρδο κομμένες στη μέση
8- 10 αμύγδαλα
1 φέτα ψωμί (2 αν είναι από μικρό καρβέλι. Χρησιμοποιείται κυρίως λευκό, η υποφαινόμενη παρά ταύτα χρησιμοποίησε ολικής αλέσεως)
λίγο σαφράν σε σκόνη (ή κλωστές) (προαιρετικά)
1 φύλλο δάφνη
ελαιόλαδο
αλάτι
πιπέρι


Σε μια κατσαρόλα και σε μέτρια προς δυνατή φωτιά ζεσταίνουμε λίγο ελαιόλαδο. Ρίχνουμε τις πατάτες και τις σοτάρουμε για λίγο. Ρίχνουμε νερό ζεστό ίσα που να τις σκεπάζει, προσθέτουμε τη δάφνη και τις αφήνουμε να βράσουν.

Σε ένα τηγάνι ζεσταίνουμε 1-2 κουταλιές ελαιόλαδο. Σε αυτό σοτάρουμε καλά το σκόρδο προσέχοντας να μην μαυρίσει. Το βγάζουμε και στο ίδιο λάδι σοτάρουμε τα αμύγδαλα. Προσθέτουμε το ψωμί και ρίχνουμε 2-3 κουταλιές ζεστό νερό, βγάζουμε από τη φωτιά, επαναφέρουμε τα σκόρδα και σκεπάζουμε αφήνοντας το ψωμί να απορροφήσει το νερό. Μετά από 5-10 λεπτά βάζουμε το ψωμί, σκόρδο κι αμύγδαλα στο μούλτι προσθέτοντας λίγο σαφράν*. Χτυπάμε καλά 2-3 φορές. Δοκιμάζουμε τη σάλτσα για αλάτι, διορθώνουμε. Ρίχνουμε και λίγο φρεκοτριμμένο πιπέρι.

Εν τω μεταξύ κοιτάμε πότε πότε τις πατάτες. Αν χρειάζονται νερό προθέτουμε λίγο. Λίγο πριν βράσουν προσθέτουμε τη σάλτσα ajopollo κι αφήνουμε να μαγειρευτούν μαζί για λίγα λεπτά. Διορθώνουμε το αλάτι και σερβίρουμε αμέσως.

*Δοκίμασα τη σάλτσα, τη μια χωρίς, τη δεύτερη με σαφράν. Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο με την προσθήκη σαφράν.




2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Crispy μου, τον τελευταίο καιρό έχω πάθει μία πατατομανία και κάτι μου λέει ότι θα την δοκιμάσω την συνταγή σου.
    Εννοείται ότι είχα διαβάσει εκείνη την ανάρτηση και την λάτρεψα και την ζήλεψα.
    Καλό Σαβ/κο!
    ΥΓ Πες μου σε παρακαλώ ότι δεν αφήνουν ελεύθερο τον Joe Miller στο Broadchurch..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νότα

      Δεν έχω δει ακόμα τον 2ο κύκλο! Καταπιάστηκα με το The Fall το οποίο είναι απίστευτο, καταπληκτικό σενάριο και το Fortitude (έχω δει 7 επεισόδια) μου αρέσει, έχει πολύ μυστήριο και μια ψυχρή, κλειστοφοβική ατμόσφαιρα!

      Κι εγώ έχω πάθει πατατομανία τον τελευταίο καιρό, δεν είναι τυχαίο ότι το φαγητό αυτό το έφτιαξα δις, αυτήν την εβδομάδα!

      Διαγραφή